אבישי בן חיים: "מי שהיה נאמן למנהיג הנרדף – תוגמל בפריימריז"

אסתי פלד No Comments on אבישי בן חיים: "מי שהיה נאמן למנהיג הנרדף – תוגמל בפריימריז"

הפרשן אבישי בן חיים ב"מהדורה המרכזית": "הבשורה של ישראל השנייה היא הבשורה היהודית. היא מעדיפה את האינטרס היהודי והלאומי על פני האינטרס העדתי והמעמדי"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן אבישי בן חיים שוחח הערב (חמישי) עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית, על הפריימריז בליכוד. "אני חושב שבהיבט הסוציולוגי, המאבק לאורך השנים של הנכחת מזרחיים בצמרת רשימות עובד, אנחנו רואים בחירה יפה ויותר חשוב מזה ההיבט הלאומי. רואים בחירה של אנשים לאומיים ואנשים עם תודעה יהודית מאוד עמוקה. בהקשר הזה אפשר להיות מאוד מרוצים".

לדבריו "נתניהו עבר תהליך 'מסורתיזציה', שומעים את זה בשפה שלו ושל ילדיו. יותר ממה שמשתמש נתניהו בישראל השנייה, משתמשת היא בנתניהו כסוכן תרבות שלה".

ביחס למיקומי המועמדים, אמר: "בסוף ראינו שמי שמבין שפרשת נתניהו הוא אירוע חברתי ולאומי, ומי שהתייצב בחזית הנאמנות למנהיג הלאומי הנרדף עף למעלה ומתוגמל".

עוד אמר: "נגמר הסיפור הזה שמנסים להוביל פה כאילו יש ללפיד אפשרות להקים ממשלה שתשבור את הגוש של נתניהו. הספין הזה הוא ההליכה על השקר המוכרח, הם משקרים כאילו הם יכולים ללכת עם החרדים. זה נועד לאוזניים של אלה שיכריעו את הבחירות, אותם שניים-שלושה מנדטים".

הוא הדגיש: "זה או ממשלה עם המשותפת או בחירות נוספות. אם הבוחרים הללו ידעו את זה וההגמוניה לא תצליח להסתיר – יש לזה חשיבות עצומה. גם הבחירה בגלעד קריב למקום גבוה במפלגת העבודה סתמה את הגולל על אפשרות לשיתוף פעולה חרדי איתם".

לסיום אמר: "הבשורה של ישראל השנייה היא הבשורה היהודית. היא מעדיפה את האינטרס היהודי והלאומי על פני האינטרס העדתי והמעמדי".



0 תגובות